Triatlon úszás – segíts rá elektrostimulációval

Az úszás kétségtelenül bonyolult mozgásforma. Alaposan kidolgozott úszótechnika és megfelelő fizikai felkészültség nélkül a triatlon első számára szükségtelenül sok energiát pocsékolhatsz el!

Első javaslatom tehát: csiszold az úszótechnikád! Semmi, de semmi nem lehet hasznosabb, mint egy szakember segítségül hívása és a javaslatainak megfogadása. Kívülről lehet igazán látni, mi kell a tökéletes haladáshoz. A hagyományos medencés és tornatermi edzések mellett ma már az elektrostimulátor is a kelléktáradba való, mely segíti a hatékony és sérülésmentes felkészülésed. 

Az úszómozdulatban számos izom vesz részt, ezek közül nyilvánvaló a váll- és hátizmok szerepe, de fontos a törzs (deréktáji és hasizmok), továbbá a fenék és lábizmok szerepe is.

Az úszásra való felkészülés során érdemes izomstimulátort használnod. Olyan többletet tud biztosítani, melyet korábban nem volt elérhető!

Az elektrostimuláció hatásai az úszás teljesítményedre

  • erősítheted azokat az izmokat, melyek az úszó mozdulatsorban a legnagyobb terhelést kapják. A speciális, izomrost specifikus programokkal növelhető az állóképességük – ilyet hagyományos edzéssel csak alacsonyabb hatékonysággal tudsz végezni.
  • az izomregenerációs programokról tanulmányokkal bizonyították, hogy hatékonyabb regenerációt biztosítanak minden más módszernél, azaz edzések után végzett stimulációval a pihenési szakaszt is javítod, ami a következő edzésen magasabb intenzitást enged. Aki pedig magasabb intenzitással tud edzeni…
  • koncentrálhatsz a kritikus pontjaidra, mely segít eltüntetni a terheléses izomfájdalmakat, az izomfeszülést és segíti a sérülések megelőzését.

A triatlon mindhárom ágában, így az úszásban is nagy szerepe lehet az elektrostimulációs tréningnek, különösen, ha rendszeresen és kellő intenzitással végzed, a szokásos edzések kiegészítésére.

Az elektrostimulációs edzéseket türelmesen kezdd el. Ne akarj rögtön maximális összehúzódásokat elérni. Nagyjából egy hét után elkezdheted növelni a kezelés intenzitását. Az elején nem tanácsos nagyon keményen stimulálni, mert könnyen megjelenik az izomláz és ezzel az izom fájdalom is. Saját tapasztalatom: amikor a Triathlon készüléket először próbáltam, 3 különböző izomerősítő programot futtattam egymás után a négyfejű combizmomon és annak ellenére, hogy napi 50-80km-t kerékpározok naponta, dimbes-dombos terepen, ez a 60 percnyi kezelés durva izomlázat eredményezett.  Szóval lassan, fokozatosan tovább érsz!

A tök jó a dologban, hogy az elektrostimulációt már akár a pihenési szakaszban végezheted. Otthon,  TV nézés közben vagy már az irodában dolgozva.

Az úszást támogató izomstimulációs programjainak célja

a törzs és a felső végtag izmainak kiegészítő tréningje. 

  • erősíti a kartempók végrehajtását biztosító izmaidat
  • erősíti és stabilizálja a húzó fázis végrehajtásáért felelős vállköpeny izmaidat
  • javítja és optimalizálja az izmaid stressztűrő képességét – a fő távod igényeihez optimalizálhatod
  • a váll kisebb izom-ízületi fájdalmai esetén biztosítja a gyors regenerációd.

A szokásos tornatermi és medencés edzéseid mellett, az úszásban résztvevő legfontosabb izmok edzéséhez a következő izomstimulációs programokat ajánlom

Hátizmok

elektróda pozíciók úszáshozEz az az izom, amit az előre haladáshoz a leginkább használunk a vízben. A széles hátizomnak erősnek és kitartónak kell lennie. Dolgozz az “Állóképességi Erő” programmal minimum heti egy alkalommal vagy azokon a napokon, mikor nincs úszóedzésed és súlyóval sem dolgozol.
Sérülés vagy kihagyás után heti két-három alkalommal végezd ugyanezt, amíg visszanyered a teljes erőd. Az első napokban használj a szokásosnál alacsonyabb intenzitást. Így kerülhető el az izom túlterhelése.

Tipp: figyelj oda a helyes elektródapozícióra. Egy négycsatornás izomstimulátorral egyidejűleg mindkét oldalad kezelheted. Elegendő a program által ajánlott kezelési idő.

 

Törzsizmok

deréktáj kezelés elektróda pozíciókBár szinte észrevehetetlen, de a has és a hát alsó szakaszának izmai edzés közben folyamatosan dolgoznak, stabilizálják a törzset.

Ha törzs izmai nem elég erősek, az előbb-utóbb fájdalom képében fog megjelenni, ami akadályozza az edzésmunkát nemcsak úszásban, de akár a többi sportágban is.

Egy állandó fájdalom mind az edzésen, mind pedig a versenyen megakadályozhatja a kellő koncentrációt és nem fogsz tudni kényelmesen, teljes erőbedobással úszni.

A stabilizáció gyengesége miatt a törzsed erősen billeghet, ami kihathat a lábtempód hatékonyságára is. A szélesen “csapott” lábtempó, ugyan kompenzálja a billegést, de így az előrehaladásod lassabb és több energiát emészt fel.

has kezelése elektródapozíciókAhhoz, hogy ezt a problémát megakadályozd, egész évben fontos a has és derék edzése. Azaz az úszó sem hanyagolhatja a rendszeres edzőtermi edzéseket. De a szezon elején semmiképp.

A derék és hasizmok egyidejű erősítésére alkalmazhatod az “Állóképességi erő” programot. Ilyenkor 4-4 elektróda tappancsot használj mindkét területen.

Az ajánlott intenzitás az első napokra: 15-20 milliamper, gyakoriság: három alkalom/hét. Az intenzitást néhány nap után fokozatosan emeld. Elegendő a program által ajánlott kezelési idő.

 

 

Farizmok

farizmok edzése elektróda pozíciókAz úszás és kerékpár edzéseken a farizom is erősödik, általában nem szükséges külön elektrostimulációt használni. Ennél az izomnál a haszonhoz képest túl sok időt vesz igénybe a stimulátor haználata.

Ha bőven van időd és szeretnél mindenütt “tökéletesedni”, használd az “Állóképességi erő” programot. Ilyenkor 4-4 elektróda tappancsot használj mindkét farpofán. Általában heti egy alkalom elég, de hetente többször is alkalmazhatod. A legnagyobb erősség, amit használj: 15-20 milliamper.

A többi izom edzéséhez hasonlóan az első napokban vigyázz az intenzitással és fokozatosan terhelj.  Elegendő a program által ajánlott kezelési idő.

Ezek az elektrostimulációs kezelések egyszerűen végrehajtható, de hatékony edzést biztosítanak, ami segíteni fog abban, hogy fejleszd az úszóerőd, az úszó-állóképességed és úgy szállj ki a vízből, hogy nem emésztett fel a szükségesnél több energiát.

Akár úszóként, akár triatlonistaként -legyél bár profi vagy amatőr- az izomstimulátor készülék mindenképp segíteni fog céljaid elérésében.

Ha kipróbálnád az izomstimulációt, akkor ezeket a készülékeket ajánlom

 

Folytasd ezekkel:

Kerékpározás – segíts rá elektrostimulációval

Felkészülés a futásra- segíts rá elektrostimulációval

Legyen az első hozzászóló on "Triatlon úszás – segíts rá elektrostimulációval"

Hozzászólás írása

E-mail cím (nem publikus)


*