Mi az a habhenger? Hogyan segíti a gyógyulást?

FoamRoller = habhenger. Ez egy egyszerű és nagyon hasznos izomkezelő eszköz betegek és sportolók számára. Kiváló izomfájdalmak enyhítésére, továbbá merev, letapadt izom lazítására, oldására. Nyújtásra, bemelegítésre, illetve izomregeneráció javítására is alkalmazhatod.

A habhenger legnagyobb haszna, hogy a gyógytorna és a masszázs számos előnyét biztosítja egyszerre. Eközben a habhenger olcsóbb, mint egyetlen torna vagy masszázs és ennek ellenére évekig használható. A hengerezés és a masszőr által végzett izommasszázs közötti fő különbség, hogy hengerezéskor a tested súlyát használod az izmok, fasciák alapos megdolgozásához. A hagyományos masszázsnál a masszőr kezei és az ujjai nyomásával történik ugyanez.

Természetesen nem helyettesíti teljesen sem a lazító-nyújtó tornagyakorlatokat, sem a masszázst. De annak, aki nem tud minden egyes edzés után fizetni egy masszázst, nagyon megéri a habhengert használni.

A hengerezés végrehajtása

  • Használata nagyon egyszerű.hengerezés végrehajtása vádli izmokon
  • Döntsd el, melyik testrész izmait akarod hengerezni, mert ettől függ a testhelyzet.
  • Például a vádli kezeléséhez ülj le a padlóra. A hengert tedd a vádli izmok alá, merőlegesen a sípcsont irányára.
  • Emeld meg a csípőd és ezzel helyezd a testsúlyod a vádlin keresztül a hengerre.
  • Lassú, egyenletes mozdulattal gördülj feljebb, majd le. Eközben a henger végiggördül az izmokon.
  • Minél nagyobb súlyt terhelsz a hengerre, annál fájdalmasabb lehet a nyomás. Úgy terheld a hengert, hogy olyan nyomás alakuljon ki, ami elfogadható kellemetlenséggel jár. A hengerezés -ha jól csinálod- a “még éppen nem fáj” szintjén lesz hatékony.
  • A hengert nem szabad az ízületeken használni! Csak izmok felett alkalmazd! A hengerezésnek semmilyen hatása nincs az ízületekre és csak felesleges nyomást adsz olyan tájékra, mely az edzés közben eleve nagy terhelést kap (szalagok és inak).
  • Egy-egy izmot legfeljebb 1-2 percig hengerezz (de alaposan, intenzíven). Utána térj át másikra.

Hasonló “logikával” a tested szinte minden izomcsoportját kezelheted.

A habhengerezés élettani előnyei

Fokozza a véráramlást

A habhengeres gyakorlatok során az izmok megnyúlnak és fellazulnak. A habhenger kipréseli a vért az izmokból, miközben a helyére friss vér áramlik, amely létfontosságú tápanyagokat, például oxigént és glikogént hoz az izmokhoz, fasciákhoz, inakhoz. A habhenger “nyomását”, a masszázs erősségét szabályozhatod. Minél inkább ráhelyezed a testsúlyod, annál nagyobb a nyomás is.

Javul a mobilitás és a rugalmasság

A jobb vérellátású (hidratált) és lazább izmok kevesebb súrlódással mozognak egymás mellett. Az edzés során a mozdulatok simábbak, és az izmok kisebb valószínűséggel húzódnak vagy sérülnek.

Csökkentett sérülésveszély

A jobb véráramlás, a mobilitás és a rugalmasság a test jobb koordinációját eredményezi. Jelentősen csökken annak a valószínűsége, hogy egy helytelen mozdulat sérüléshez vezet.

Csökkentett regenerálódási idő

A fokozott vérkeringés kimossa a felhalmozódott salakanyagokat, például a tejsavat. Az izmok gyorsabban jutnak a szükséges tápanyagokhoz, ami jobb regenerálódást eredményez. Az edzés fáradalmait hamarabb piheni ki az izom és így intenzívebb edzésmunka végezhető.

Habhenger típusok

Mambo Max 3 az 1-ben habhenger

foam roller habhenger 3 az 1-ben használata

Különböző hengerek kombinációja kezdőknek és kevésbé tapasztalt felhasználóknak.

Három különböző hengert tartalmaz, mely különböző kezelésekre alkalmas:

  • Puha habhenger kezdőknek. Használata kevésbé fájdalmas és segít “ráérezni” a helyes technikára.
  • Firm Foam Roller, bordázott habhenger a haladóbb, mélyebb hengerezéshez.
  • Masszázsrúd a fájó területek célzott masszázsához.

Spiky (tüskés) habhenger

Spiky tüskés habhenger használata

A Mambo Max tüskés habhenger mély masszázsra és akupresszúrás terápiára lett kifejlesztve.

A tüskék tökéletesek a mélyszöveti masszázshoz, hogy enyhítsék az izmok feszültségét és fájdalmát.

Hollow (üreges) habhenger

Mambo Max Hollow üreges habhenger

Ez a habhenger tapasztalt habhenger használóknak való. Akik készen állnak a “gyötrelmesen kellemes” fájdalomra.

Anyaga szilárdabb és a texturált felület a csomókat és görcsös izmokat célozza meg.

Némi fájdalom a hengerezés közben elfogadható, de fontos, hogy elviselhető maradjon. A fájdalomnak 30 percen belül enyhülnie kell, de nem okozhat irritációt vagy tartós fájdalmat.

Ergonomic habhenger

Mambo Max Ergonomic habhenger

A puhább és kényelmesebb görgő: a hagyományos üreges habhengerhez képest az anyaga rugalmasabb.

Az Ergonomic Foam Roller tökéletes a hát (gerinc melletti tartóizmok) hengerezéséhez. A középső mélyedés csökkenti a csigolyatüskéket érő terhelést.

Ívelt formája az egyenes vonalú gyakorlatoknál többet tesz lehetővé. A felületen elszórtan elhelyezkedő bimbók enyhítő masszázst nyújtanak.

Masszázsrúd 

Mambo Max masszázsrúd 

Kétkezes masszázseszköz a fájó izomterületek ön-masszázsához.

Gyakori alkalmazási hibák

  • Közvetlenül a fájdalmas terület hengerezése
    Szánj rá időt és kezdd a fájdalmas terület körüli régió átmasszírozásával, mielőtt a problémás területet kezelnéd.
  • Túl gyors kezelés.
    Ha túl gyorsan görgeted a testrészt a hengeren, az izmoknak nem lesz idejük alkalmazkodni a kompresszióhoz és kezelni azt. Ezért a túl gyors hengerezés nem fogja megszüntetni a letapadásokat. A hengerezést lassú mozdulatokkal végezd.
  • Túlzottan egy pontra koncentrálás. A túl sok és erős nyomás akár károsíthatja a szövetet vagy idegeket. A hengerezés lényege, hogy a nyomást lassan végiggörgesd egy adott izomcsoporton.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Wordpress (0)