Élethosszig Egészségesen – előzd meg a betegségeket

Élethosszig Egészségesen maradni, megelőzni a betegségeket. Ez egy olyan fontos célkitűzés, melyet az új generációknak érdemes -szüleik hibáiból tanulva- a zászlójukra tűzni. Ha magyar vagy, akkor 50 éves korodra számíthatsz legalább egy krónikus betegségre és ezzel arra is, hogy utolsó 25-30 évedet ezzel küzdve, szenvedve fogsz élni, azaz nem fogod élvezni az öregkorod. A betegség akadályozni fog a munkában, így anyagilag elszegényedsz, a panaszaid miatt pedig mások segítségére szorulsz.

Szörnyen hangzik? Igen!!! Meg kellene előznöd mindezt! Senki nem tudja megtenni helyetted!

A legutóbbi adatok szerint a magyar felnőtt lakosság több mint 45%-a szenved valamely tartós betegségben. Ezek egy része nem okoz bár életveszélyt, de erősen rontják az életminőséget és megjelenésük után “elkísérik” az érintettet egész további életében..

Hazánkban az egészségben leélhető élettartam elmarad az uniós átlagtól, már 50 évesen számíthatsz valamely betegség megjelenésére. Ennek számos oka van. A táplálkozási szokások, a mozgáshiányos életmód csak kettő a főbb problémák közül.

Orvosilag igazolt tény, hogy megfelelő életvitellel az egészséged, a fizikai és a szellemi aktivitásod hosszú ideig megőrizheted, a betegségeket elkerülheted! Van tehát megoldás!

A magyarnál fejlettebb nyugati társadalmak már évtizedek óta olyan életkörülmények kialakításán dolgoznak, melynek célja a hosszú és egészségben töltött élet biztosítása. Ez az egyén és a társadalom számára egyaránt feladatokat ad. A közösség a felelős a lehetőségek megteremtéséért, az egyén pedig ezek tudatos használatáért. Mindezt annak érdekében, hogy egészségét, aktivitását élethosszig megőrizze.

Az Élethosszig Egészségesen főpillérei

Az egészség nemcsak a testi betegségek hiányát jelenti, hanem jóval tágabb fogalom, amibe beletartozik a testi, szellemi és szociális jóllét állapota. Ebből már látható, hogy nem csupán arról van szó, hogy milyenek az orvosi rendelők vagy kórházak, hanem sokkal inkább arról, hogy a társadalom, a hatalmon levők milyen életet szánnak az állampolgároknak.

Étrend és diéta.

A táplálkozás vezető szerepet játszik az egészség és jó közérzet alakulásában. A mai ismeretek szerint a betegségek jelentős része a nem megfelelő táplálkozásból ered. Például a túl magas kalóriatartalmú étrend elősegíti az elhízást és olyan betegségek kialakulását, mint a cukorbetegség, daganatok és a mozgásszervi panaszok. Az állati eredetű anyagokkal bevitt koleszterin az érelmeszesedés fő okozója és ezzel a szív- és érrendszeri betegségek eredője.

A táplálékszükséglet az életkorral módosul, egyre kevesebb kalóriára van szükség. Változatlan viszont az elvárás, hogy a táplálék a szükséges mennyiségben tartalmazza a test minden „építőelemét”. Bár sosem késő megváltoztatni az étkezési szokásokat, azonban jobb minél előbb elkezdeni!

Fizikai aktivitás.

A testmozgásból származó előnyök jól ismertek és bizonyítottak! A rendszeres testmozgást végző emberek általánosan egészségesebbek, mint a testmozgást nem végző társaik. A testmozgás csökkenti a betegségek kialakulásának esélyét, köztük a szívbetegségek, cukorbetegség és csontritkulás kialakulását, illetve javítja a közérzetet, a fizikai és a mentális képességeket, lassítja az öregedés folyamatát. A barátokkal való aktív időtöltés is sokat tesz a fizikai és szellemi frissesség és egészség megőrzéséért.

Sohasem késő, hogy kipróbálj egy új sportágat!

Tanulás – élethosszig.

Erős kapcsolat van a tanulás és a jó egészség között. Az élethosszig tartó tanulás nemcsak a munkaszerzés érdekében történő tanulást jelenti. Az egészség és a jó közérzet megtartásához szükséges ismeretek folyamatos követése és megszerzése is fontos az egyén számára. A különféle kurzusokon való részvétel során új dolgokat ismerhetsz meg, miközben a jelenléted, a személyes kapcsolatok, az aktív életmód hatására javul az egészséged is. A jobb egészség és az intenzív társadalmi élet egyaránt kedvező az életminőséged megtartása szempontjából!

Környezet és hozzáférés.

A környezet minősége hatással van az ott élő emberek aktivitására. Minél emberbarátabb egy lakókörnyezet, annál aktívabbak az ott élő emberek. A jó egészség összefüggésbe hozható a zöldterületekhez, sportlétesítményekhez való hozzáféréssel és a szabadban töltött idővel. Fontos, hogy a lakókörzetek közelében rendelkezésre álljanak kerékpárutak, parkok, futópályák, játszóterek. A környezetben létrehozott kis változások is segítik az aktívabb életmódra való áttérést, hosszabb távon a magasabb életszínvonal kialakítását!

Részvétel a közösség életében.

A társadalmi beágyazódás lényege az ember aktív részvétele a közösség életében. Az intenzívebb részvétel erősebb kapcsolatokat hoz létre a családdal, barátokkal és ismerősökkel, segíti az egészséges szociális élet kialakulását, az általános közérzet és egészség javítását. Fontos a közösséggé szerveződés, továbbá minél több ember bevonása annak tevékenységébe.

Nem várhatsz arra, hogy majd történik valami! Magadnak kell tenni jövőd érdekében!

Új technológiák elsajátítása.

A technológiai fejlődés megállíthatatlan. Hatással van élet minden területére. Az információtechnológia kulcsfontosságú szerepet játszhat minden társadalmi réteg egészséges életmódjának segítésében. Például az egészséggel kapcsolatos felvilágosító információk önmagukban javíthatják az egyén egészségtudatosságát. A technológiák segítik a családdal, barátokkal és a környezettel való kapcsolat fenntartását. Az új technológiák megjelenése veszélyeket rejt a képzetlenebbek és az idősek számára: kirekesztő falat képezhet számukra! Nagy fontosságú az idősebb és képzetlenebb társadalmi csoportok segítése az új technológiák megismerésében.

Vegyél részt Te is környezeted (re)formálásában! Legyél aktív véleményformáló. Segíts az Élethosszig cikkek megosztásával, továbbításával, kommentekkel. Élvezd az egészséges(ebb) társadalomból eredő előnyöket! Ha mindannyian teszünk saját környezetünkért, nem maradhat el a közös eredmény sem!

CÍMKÉK
OSZD MEG!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Wordpress (0)