Nyiroködéma csökkentő önmasszázs - Dr. Zátrok Zsolt blog

Nyiroködéma csökkentő önmasszázs

A nyiroködémás beteg egyik legnagyobb problémája, hogy az állami rendszerben nem kap elegendő kezelést, a magánellátások pedig a szükséges mennyiségben megfizethetlenek a többség számára. Ezért a betegek egy jelentős része még a leggazdagabb országokban is kezeletlen marad. A fáslizás vagy kompressziós ruha csak kevés beteg számára elég. Ezért találták ki az nyiroködéma csökkentő önmasszázs technikát. 

Nézd meg a filmet vagy görgess lejjebb és olvasd el a részleteket.

Önmasszázs – egyszerű, de hatékony

Az önmasszázs egyszerű, kockázatmentes módszer, mellyel 10-15 perc alatt kezelhető egy végtag.

Néhány alapvető dolgot érdemes megtanulnod, megértened, mielőtt belekezdenél.

  • A masszázst tiszta, száraz kézzel végezd és ne használj krémet vagy olajat. Az önmasszázs technika lényege, hogy a bőrre helyezett kezet enyhén nyomva 2-3 cm-t feljebb mozdítsd. A zsíros kéz a bőrön elcsúszik, ami csökkenti a hatást.
  • A masszázst enyhe nyomással kell végezni. Alig kell több, mint a kezed súlya. Az erős, fájdalmas mozdulatot kerüld.
  • A masszázs olyan finom legyen, hogy a bőröd ne vörösödjön ki a kezelés során.

A kezelés két fázisból áll

  • előkészítő szakasz, amelyben az érintett oldali nyirokkapukat (nyak, hónalj, mellkas, ágyék) finoman átmasszírozod, felpuhítod, hogy a nyirok szövetek közötti áramlása könnyebb legyen
  • az érintett végtag kezelése, amit fentről (a kevésbé ödémás területről) indítunk, és fokozatosan haladunk lefelé. Erre azért van szükség, mert ha a lábujjakkal kezdenél, akkor alulról a teljes nyirok-oszlopot kellene felfele préselned. Ez nagyon alacsony hatékonyságú lenne.
  • a lábon először a combtőnél kezd a húzó-nyomó mozdulatokat. Ez helyet csinál ahhoz, hogy a következő lépésben lejjebbről ide húzd a nyirkot. Azaz minden előző lépéssel helyet csinálsz a következő mozdulattal mozgatott nyiroknak.

A masszázsmozdulat lényege, hogy a kezed felfelé irányuló mozdulatával a nyirkot néhány cm-rel feljebb mozdítsd. Ha túl hosszú húzást végzel, akkor a nyirok nem mozdul el megfelelően. Tehát a helyes mozdulat rövid (kb 2-3 cm-es). Kb 2-3 másodpercenként végezz egy simítást. Minden területen végezz 15 ismétlést, majd a teljes végtagon menj végig mégegyszer (ha van időd, akkor akár 3x).

Akár egyetlen önmasszázs is érezhető megkönnyebbülést hozhat. Valószínűbb, hogy rendszeres alkalmazás mellett 10-15 nap után érezhető a változás. Ezután az így elért állapotnak a megtartása érdekében kell folytatni a kezeléseket. Nyiroködéma esetén ezt az életed végéig nem hagyhatod abba. Fogadd el, mint az életed részét és kezeld magad. Ekkor nem fogja akadályozni a mindennapjaid. Ha elhanyagolod, akkor igen.

Mindent egyben a nyiroködémáról

A nyiroködémával kapcsolatban számos cikket írtam már. Az okairól, a tüneteiről, a kezelési lehetőségeiről, diétáról, gyógytornáról, önmasszázsról, stb.

Ha szeretnéd ezeket megkapni, hogy mindent megtudj, akkor add meg az email címed és nyomd meg az “OK”-t! Az Adatvédelmi szabályzatot itt olvashatod el.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Wordpress (2)
  • comment-avatar

    A cikkben szereplő filmben a láb önmasszázsa látható. A kar önmasszázsa teljesen azonos elvek mentén végezhető. Azaz nyaki és hónalj régió átmasszírozása, majd a váll, felkar, könyök, alkar, csukló és kézfej, végül az ujjak sorrenben végzendő. A lábhoz képest annyi a különbség, hogy nem tudja egyszerre mindkét kezét használni, hanem csak az ellentétes oldali kézzel segíti az ödémás oldalt. Fontos a finom nyomás, a rövid, néhány cm-es, felfelé irányuló húzó mozdulat… no és persze a kitartás. Mert csak a rendszeres alkalmazásnak van “látszatja”.

  • comment-avatar
    Tibor 4 hónap

    A JOBB KÉZFEJ AZ UJJAIM MEREVEK MERT NYIROK ÖDÉMÁS ,CSAK KÉZ TORNÁT KAPOK DE NEHEZEN MEGY. EGY JÓ KIS NYIROKÖDÉMA ÖNMASSZÁS CSÖKKENTŐ JÓT TENNE EHHEZ KÉREK SEGÍTSÉGET AKÁR VIDEÓBAN. ELKEZDTEM A FENT ÍRTAK ALAPJÁN ÉS ÉRZEM EREDMÉNYÉT.