Fogyasztás izomstimulátorral. Működik?

Sok reklámot látok mindenféle fogyasztó hatású készülékekről, köztük izomstimulátorról. De tényleg fogyaszt-e az izomstimulátor. Azt kell mondanom, hogy önmagában csekély fogyasztás várható az izomstimulátortól, azonban más módszerekkel (diéta és testmozgás) kombinálva, jelentősen gyorsabbá teszi. Nézzük a leggyakoribb kérdéseket!

Lefogyhatsz-e csak az izomstimulációval?

Azt kell mondjam, hogy NEM. Az izomstimuláció nem “varázspálca”, ami csak úgy eltünteti azokat a zsírpárnákat, amik “évekig tartó, fáradtságos munkával” szedtél magadra.

Erre a válaszomra sokan sértődötten reagálnak és reklámokra hivatkoznak, amelyeken azt látták, hogy háziasszony sütit majszolgatva nézi a TV-t, miközben a kütyü eltünteti a zsírpárnákat. Ezek a hirdetések átverések. Azt mutatják, amit látni szeretne az ember. Semmit ne kelljen tenni a fogyás érdekében, úgy folytathassa az életét, táplálkozását, ahogy korábban.

Figyelem! A reklámok kockahasú szereplői kőkemény edzésekkel és diétával formálják a testüket – azért mutatják őket, hogy elhitessék veled, a reklámozott készülék hatására, egy csepp izzadtság nélkül válhatsz irigylendően “formássá”.

Az igazság azonban az, hogy ilyen módszer nem létezik. A lerakódott zsírt el kell “égetned”! A testmozgás a leghatékonyabb mód. Mozogni, edzeni senki sem tud helyetted! Nincs semmi, amivel helyettesítheted, de a fogyasztásra rásegíthetsz.

Az izomstimulátor gyorsítja az izmok fejlődését, javítja edzéshatékonyságot és ezzel fokozza a zsírégetést. Valóban segít abban, hogy gyorsabban érd el a célod.

“Égeti-e” a zsírt az izomstimuláció?

Az izomstimuláció jelentősen felgyorsítja az izmok fejlődését, erősödését, az izmok anyagcseréjét és ennek révén támogatja a zsírégetés folyamatát. Önmagában a stimulációs impulzus azonban nem égeti a zsírt.

Átalakítja-e az izomstimuláció a zsírt izommá?

A válasz határozott NEM. A zsír nem alakítható át (közvetlenül) izommá.

A zsírt a rossz táplálkozási szokások, a nagy mennyiségű és magas kalóriatartalmú étel fogyasztása, az ülő életmód, az edzések kerülése hozza létre. Az izmot ezzel szemben a rendszeres edzés, a kitartás és az erőfeszítés “építi”, növeli, erősíti.

A zsírból soha nem lesz izom. A zsír elégetése során keletkező energiát kell (lehet) az izmok építésére fordítani.

Fogyasztás. Segít-e a stimuláció?

A válaszom IGEN.

A helyes táplálkozás és testmozgás mellett rendszeresen alkalmazott izomstimuláció gyorsítja az izomtömeg növekedést, mely hozzájárul a magasabb energiafelhasználáshoz. Ezért az izomstimulátor közvetetten hozzájárul a fogyáshoz.

Felmerülhet a következő gondolat: “Egészségesen táplálkozok, edzek, ezért nekem nem is kell az elektromos stimuláció.”

Valóban nem elengedhetetlenül fontos, azaz a fogyásnak nem feltétele az izomstimuláció. A stimuláció révén azonban az izmok sokkal gyorsabban válnak tónusosabbá, keményebbé és vastagabbá. Az ilyen izmok már nyugalomban is több kalóriát igényelnek, azaz felgyorsul a zsírégetési folyamat. Stimuláció segítségével tehát rövidebb idő alatt érhető el a kívánt eredmény. Ez más szempontból is fontos, például fokozza a sportos életmóddal kapcsolatos elkötelezettséget.

Tényleg szükséges nagy izmokat fejleszteni?

Nem azt állítom, hogy testépítő méretű izmok kellenek! Önmagával az izomtónus növelésével (ami az izmok hatékonyabbá tétele) a szervezet több kalóriát éget. Egészséges étrend és napi -60 percet meghaladó, közepes intenzitású- testmozgás mellett a szervezet a raktározott zsírokból nyeri ki az energiát. Az izomstimulátor pedig könnyebbé és gyorsabbá teszi a fogyasztási folyamatot.

Az erősebb izom több kalóriát éget!

Az izomstimuláció segítségével az izmok erősebbé válnak, metabolizmusuk javul. Ezért aztán az edzések intenzitása is emelkedni fog. Gyorsabban halad, gyorsabban fut, nagyobb súlyt tud megemelni vagy többször tud végrehajtani egy gyakorlatot adott idő alatt. Csökken a fáradtság és így a gyakoribb és az erőteljesebb intenzitású edzésekkel több kalória ég el.

Mire szolgálnak a “lipolízis” programok?

Egyes készülékek speciális programokat kínálnak a has, fenék és combok területén lerakódott zsír mobilizálására. Ezeket többnyire “lipolízis”-nek, azaz zsíroldásnak nevezik.

A hasi területen a zsír sokkal “folyékonyabb”. A lipolízis programok impulzusai a zsírsejtek membránját áteresztőbbé teszik, a zsír mintegy “kifolyik” a sejtekből. A lipolízis kezeléseket érdemes testmozgással kombinálni. A mozgással járó keringés gyorsulás nagyon fontos, mert a stimuláció által “kiszabadított” zsírcseppek csak így kerülnek el a raktározás helyéről. Enélkül a feloldott zsír “visszadermed”.

Az elektrostimuláció és a mozgás kombinációjával tehát fokozható a fogyasztás üteme.

A has, fenék és combok területén, edzéssel kombinált stimulációhoz érdemes többször használatos övet vagy elektróda párnákat használnod, mert az öntapadós elektródák élettartamát az izzadás erősen rontja. Vannak övszerű elektrostimulátor elektródák, melyek séta vagy kerékpározás, kocogás közben is használhatók.

 

Ahogy a módszerek többsége, így önmagában az elektrostimuláció sem tesz csodát, de jelentősen lerövidíti a látható eredményekhez szükséges időt, azaz kiváló segítséget jelent a fogyáshoz.

Ha kipróbálnád az izomstimulációt, akkor ezeket a készülékeket ajánlom

 

Legyen az első hozzászóló on "Fogyasztás izomstimulátorral. Működik?"

Hozzászólás írása

E-mail cím (nem publikus)


*