Mi a térdfájdalom leggyakoribb oka?

Térdfájdalom…észrevétlenül jelenik meg…egyre jobban kínoz…mozogni egyre kevesebbet mersz…orvoshoz fordulsz…kapod a gyógyszereket, injekciókat…de csak nem szűnik. Mert nem a problémát kiváltó okot kezelik, hanem a fájdalmat. Az egészet megoldhatnád magad is…ha megértenél néhány egyszerű dolgot…  

Miért nem fáj az egészséges térdízület?

A térded egy bonyolult szerkezet. A comb-, a síp- és szárkapocs csontok találkoznak itt. Hozzájuk társul még a térdkalács. A csontvégek között porcok találhatók, amik kitöltik az ízületi rést. Az egészet az ízületi tok és szalagok (inak) tartják egybe, ettől azonban még az ízület instabil.

Azt, hogy a csontok stabilan álljanak, ne érjenek egymáshoz, a comb és lábszárizmok biztosítják. Amíg elég erősek, addig nem engedik, hogy minden lépésednél egymásra “koppanjanak” a csontok.

Miért jelenhet meg a térdfájdalom?

Ha a lábizmaid abszolút vagy relatív mértékben meggyengülnek, akkor nem tudják stabilan tartani a térdízületet. A csontok így minden lépésedkor “rányomnak” a porcra, ami fájdalmat okoz. Lassan kopik, pusztul, töredezik a porc. Az állandó dörzsölődés miatt nem tud újraképződni, regenerálódni. Ha pedig a porc eltűnik, akkor nincs ami a csontokat egymástól távol tartsa, egymáson csúsznak, végérvényesen tönkreteszik a csontvégeket. Ez már pokoli fájdalmat okoz és nem “csinálható vissza”.

Mi az abszolút izomgyengeség?

Abszolút az izomgyengeség, ha keveset mozogsz, sokat ülsz vagy állsz. A nem használt lábizmaid vékonyodnak, erejük csökken. Hasonló eredményhez vezet, ha hízni kezdesz.

Komolyabb a probléma, ha a kevés mozgás mellett súlyfelesleged is van.

Az izmokat nem a túlsúlyhoz “tervezték”. Az állandóan “cipelt” plusz “zsákod” soha nem teheted le, így a térdízületedre is nagyobb teher hárul. Egy kis lépcsőzés, egy kisebb túra vagy egy hétvégi kerékpározás olyan “sokk”, amire térdfájdalom keletkezik.

Ha kímélni kezded, tovább gyengülnek az izmok és a mozgáshiány miatt tovább nő a súlyod is. Ördögi körbe kerültél! Innen bármit teszel, fokozza a térdfájdalmat.

Mi a relatív izomgyengeség?

Relatív az izomgyengeség, ha a mindennapi életben nincsenek térdpanaszaid. Az izmaid elég erősek ahhoz, hogy a munka és napi tevékenység során megtartsák a tested és az ízületed.

A probléma akkor keletkezik, ha valami szokatlan terhelést kap. Például részt veszel egy apa-fia focimeccsen vagy a haverok csalnak el kosarazni, stb). Lelkesen veted bele magad a játékba, pont úgy, mint régen…. meg akarod mutatni, hogyan kell ezt csinálni. Egyet felejtettél el. Az izmaid erre jelen állapotukban nem alkalmasak! Mivel érdemi mozgást nem végzel így annak is örülnöd kell, hogy járáskor elbír. A büszkeséged miatt persze nem lehet azt mondani, hogy bocs, de nem játszom. És meg is érkezik a baj… Egy hirtelen forduló…egy reccsenés…oda a térded…

Miért gyengülnek el az izmok?

A tested egy nagyon bonyolult rendszer. Ahhoz az igénybevételhez állítja be az izomerőd, amivel rendszeresen szembekerül.

Ha munkád egész napra az íróasztalhoz köt és nem sportolsz rendszeresen, akkor a tested ehhez “állítja be” (vagyis csökkenti le) az izmok erejét, tömegét. Minek is tartaná fenn a hatalmas izmokat, ha úgyse használod semmire? Nem sétálsz, nem futsz, nem kerékpározol, egyáltalán nem mozogsz. Széken, karosszékben ülve valóban semmi szükség az izmaidra.

Biztos láttál már “előtte-utána” képet Mr. Olimpia nyertes testépítőkről. A hatalmas izmok a mázsás súlyok emelgetésének abbahagyása után hónapok alatt zuhannak össze a normál méretükre.

Ha a lábizmaidat nem használod, mert egész nap ülsz, akkor térdízületed elveszíti a stabilitását, nem csodálkozhatsz, ha megjelenik a térdfájdalom.

Mivel előzhető meg a térdfájdalom?

Ezt jegyezd meg: az erős izmok erősen megtartják az ízületet is. Ezt az állapotot rendszeres testmozgással és a normál testsúly megtartásával tudod elérni.

A rendszeres séta, nordic walking, túrázás, kocogás, futás, kerékpározás a lábizmok és a normál testsúly megtartásának legkitűnőbb eszköze.

Mivel csökkenthető a térdfájdalom?

Ha a fentieket javaslatommal nem foglalkoztál és megjelentek a térdfájdalmaid, akkor nehezebb dolgod van. Mert a térdfájdalom nem enged mozogni vagy ha erőlteted, akkor gyorsan romlik az állapot.

A gyógyszerek, de még a műtét sem megoldás! Mert egyik sem oldja meg az alapvető problémát: a lábizmaid gyengébbek annál, hogy stabilan tartsák a térded.

Ez egy ördögi kör, amiből a kitörést az izomstimulátor készülékek biztosítják. Ezekkel úgy erősíthető az izom, hogy közben a térdízület nem mozog.

A napi 60-90 perces stimulátoros combizom erősítés hatása már 2-3 hét után érezhető, végleges eredményt 2-3 hónap múlva ad.

Ekkor már fokozatosan elkezdhetsz mozogni, mert ezzel fogod tartósan megszüntetni a térdfájdalmat. Ha ismét csak visszaülsz a székedre és nem mozogsz, akkor 2-3 hét alatt visszagyengülnek az izmaid.

Ebben az írásomban lépésről-lépésre bemutatom, hogyan kell a combizom erősítő izomstimulációs kezelést végezni és mely programokat kell alkalmazni. Kattints ide az olvasáshoz. 

MEGOSZTOM

HOZZÁSZÓLÁSOK

Wordpress (0)