Vibrációs tréning alkalmazása – kérdések és válaszok

Tudod-e, hogy kinek és miért jó a vibrációs tréning? Megannyi hit és tévhit kering a vibrációs trénerekkel kapcsolatban. Nézzük át azokat a kérdéseket, melyekkel érdemes tisztában lenned, ha meg szeretnéd tapasztalni a vibráció áldásos hatását. 

Az Élethosszig Egészségesen magazin szerkesztőjeként rendkívül fontosnak tartom, hogy a vibrációs technológiával kapcsolatosan ne legyen bizonytalanság.

Érdekesnek tartom megemlíteni, hogy az egyes fórumokon zömében dicsérő szavakat kap a vibrotréning, azaz a hozzászólók nagy része maximálisan elégedett az eszközzel.

Ennyi bevezető után következzenek hát a leggyakoribb kérdések és válaszok!

Biztos, hogy fogok fogyni, ha ráállok a vibrációs trénerre?

Ha csak ráállsz, akkor valószínűleg egy dekagrammot sem fogsz tudni leadni. A fogyáshoz gyakorlatokat is kell, hogy végezz.

MM - mainpage
MM - mainpage

vibrációs platform gyakorlatok

A vibrációs tréner hatékonyan segíti a fogyást és az áhított alak elérését, de mindehhez türelem, és rengeteg akaraterő szükségeltetik. A hónapok, évek alatt felszedett kilóktól nem lehet egyik napról a másikra megszabadulni.

Amennyiben a szervezet hosszabb időn keresztül több kalóriát éget el, mint amennyihez hozzá tud jutni, a létrejövő kalóriadeficit miatt az elraktározott zsírból nyer energiát. Igen ám, de az intelligens emberi szervezetet nem lehet ám csak úgy becsapni.

Szervezetünk igazi kaméleon módjára képes az új helyzetekhez alkalmazkodni. Jelen esetben az azonos életmód melletti csökkentett kalóriabevitelt vészhelyzetként éli meg, és beindítja azt az anyagcserelassító, izomleépítő folyamatot, amivel tartalékon tudja magát tartani. Nem túl kecsegtető, igaz?

A csodafogyókúrák varázsa egyébként is csak pár napig tart, és azonnal elillan, ha a fogyni vágyó hűségesen visszatér korábbi életviteléhez és étrendjéhez. Sőt, mivel a csökkentett kalóriatartalmú étrend hatására az izomzat lecsökken, a normál étkezésre visszatérve a bevitt kalóriamennyiség már túl sok(k) lesz, így raktározni kezdi a szervezet, mégpedig zsír formájában.

A vibrációs tréning az izmok működésének azon sajátosságát aknázza ki, hogy a fokozott izomműködés mellett esély van a fogyásra. Azaz, a megszokott kalóriabevitel mellett is növeli a kalóriafelhasználást.

Nem érdemes tehát állandó fogyókúrákkal sanyargatni a szervezetet, és a jojóeffektus mocsarába taszítani.

Jó hír: az izmok rendszeres dolgoztatása látszani fog az alakodon. Az edzés még a viscerális (hasüregi) zsír bontását is elősegíti.

Érdemes megfogadni: ne törekedj heti 0,5-1 kg-nál nagyobb mértékű fogyásra, mivel ezen túl már nem csak a zsír ég, hanem az izom is, ami egyáltalán nem egészséges.

Ez az igazság: a vibrációs tréning önmagát tekintve nem csodaszer, de az étkezés erejével párosítva nagyszerű eredmények érhetők el vele.

Keveslem a 10 percet, növelhetem az edzés időtartamát?

Amennyiben kezdő sportoló vagy, nagy túlsúllyal rendelkezel, vagy műtétek utáni rehabilitáció céljából használnád a gépet, akkor legyél türelmes, és csak fokozatosan növeld az időtartamot.

Hogy miért? Azért, mert a vibrációs tréning magasabb intenzitású, mint az azonos idejű hagyományos edzés. Erre mondják, hogy rövidebb idő elegendő a vibrációs edzésből (bár a rövidebb idő alatt nem fogsz annyi kalóriát égetni, mintha ténylegesen edzőteremben edzenél). Ha induláskor túlerőlteted magadat, az könnyen kedved szegheti a további edzésektől.

Azonban ha már 1-2 hete edzel, kipróbálhatsz hosszabb vibrációs tréninget is, mely során egy-egy területre több időt és energiát szánsz.

Érdemes megfogadni: ha valamilyen ok folytán szív-, és tüdőkímélő testmozgás javasolt a számodra, a vibrációs tréninget szeretni fogod.

Hányszor kell edzésre mennem ahhoz, hogy látszódjon is rajtam?

Ez teljesen egyénfüggő, hiszen egyénenként más a foglalkozásunk, más menüt ebédelünk, stb. Általánosságban elmondható, hogy nagyjából 15-20 alkalom után válik láthatóvá a test változása, a has-comb-fenék fogyása, izmosodása. Mindezt centikben és kilókban is fogod tudni mérni.

Az elégetett kalóriák számát természetesen meghatározza a gyakorlatok típusa, intenzitása, az edzés és a pihenőidő hossza.

A leggyorsabb változás akkor érhető el, ha az edzések mellett odafigyelsz a a napi bevitt kalóriamennyiség optimális összetételére (fehérje-szénhidrát-zsír).

Tipp: ha fogyni szeretnél, heti 3-4 alkalommal járj edzésre, ha pedig csak meg szeretnéd őrizni az alakod, elegendő heti 2-3 edzés.

Jó hír: ha elég intenzíven edzel, nemcsak az izmaid lesznek szép formásak, hanem a bőröd is feszesebb és tónusosabb lesz.

Ez az igazság: olyan, hogy helyi zsírégetés, nem létezik. Hiába szeretnénk csak a hasunkról fogyni, az egész testünkről fogunk, és általában azokról a kényes helyekről legutoljára, ahová legelőször rakódik a fölösleg.

Epekövem van, alkalmazható a vibrációs tréning?

Sajnos nem, és a következő megbetegedések esetében sem: friss törés, hólyagkő, epilepszia, protézisek, frissen beültetett fém implantátumok esetén, magas vérnyomás, daganatos megbetegedés, vesekő, trombózis, gyulladás esetén, valamint szívritmuszavar, pánikbetegség, cukorbetegség, ízületi gyulladás, szívbillentyűhiba esetén.

Fog fájni tőle a hátam?

Mivel a vibráció harmonikus, azaz kiszámítható, nem fog hátfájást okozni. Ez a vibráció nem hasonlítható össze például a kamionsofőrök által elszenvedett úgynevezett foglalkozási rezgéssel.

Retinaleválást és halláskárosodást okoz

Te valóban elhiszed ezt? Ahogy már említettem, a vibráció teljesen harmonikus, és nem teszi tönkre a testedet.

Gerincsérvem van, használhatom a gépet?

Természetesen, azonban beszéld meg orvosoddal, edződdel, melyek azok a gyakorlatok, mozdulatok amelyek ellenjavallottak a számodra.

Úgy hallottam, károsítja a kötőszöveteimet és a csontjaimat. Igaz ez?

A vibrációs trénerek hatása tudományosan alátámasztott. Olyan orvostechnikai berendezésekről beszélünk, melyek nemhogy károsítanák a csontszövetet, és a kötőszövetet, inkább növelik a csontsűrűséget, és segítik a kötőszöveti stimulációt.

Terhesség után mikor kezdhetem el a használatát?

Csakúgy, mint más edzés esetében, szülés után hat héttel állhatsz fel a vibrációs trénerre.

Idős vagyok én már ehhez!

Tanulmányok eredményei alapján kijelenthető, hogy a vibrációs tréning idősebb életkorban is fokozza az erőnövekedést, valamint javítja az egyensúlyi érzetet és a stabilitást. Maximálisan biztonságos és hatékony edzésmódszer az idősebb korosztály számára is.

A gépen lévő kapaszkodók segítségével biztosítható a stabil testtartás, és a gépre való fellépés is csupán egyetlen lépcsőfoknyi mozdulatot jelent. Elesni edzés közben szinte lehetetlen, ráadásul fantasztikusan kezelhető vele a csontritkulás és az ízületi gyulladás is. Súlyos panaszok esetén kerülni kell az intenzív gyakorlatokat.

Edzhetek-e este?

Igen, de készülj fel rá, hogy fel fogsz pörögni tőle, és nem biztos, hogy el fogsz tudni hamar aludni.

Edzhetek-e menstruáció alatt?

Az első pár napban ajánlott az edzésmentesség, mivel a vibráció fokozza a vérbőséget. Azonban ennek ellenére próbáld ki bátran, hiszen jó néhány nő görcsös panaszait szüntette már meg a vibrációs tréneren végzett kíméletes edzésmunka.

A vibrációs trénerrel végzett masszázsgyakorlatoknak van bármilyen értelme?

Igen, hiszen ezek a gyakorlatok fokozzák a vérkeringést, a nyirokáramlást, és megerősíti a kollagéneket. Mindennek köszönhetően könnyebben megszabadulhatsz a salakanyagoktól, és a narancsbőrtől.

Rehabilitációs központok, élsportolók használják eredményesen és örömmel. A vibráció erejét kiaknázó edzés jó hatással van az egész szervezetre, nyugtat, lazít, felfrissít, csökkenti a fájdalmat, serkenti a vérkeringést, és erősíti az izmokat.

Remek kiegészítő edzés lehet, és hozzájárul a vágyott testalkat eléréséhez.

Próbáld ki Te is! Kellemes edzést!  Olvasd el a vibrációs trénerel kapcsolatos többi írásomat is!

 

MM - mainpage

9 Comments on "Vibrációs tréning alkalmazása – kérdések és válaszok"

  1. Dr. Zátrok Zsolt | 2019-05-20 at 01:12 |

    Ha a sebek teljesen zárultak, nem váladékoznak, nincs gyulladás, akkor fokozatosság betartásával igen.

  2. Tisztelt Doktor Ůr!68 éves vagyok.Tünetmentes tűdő daganatom volt 2-szer 2007-ben operáltak másodszor.2017-ben vastagbel stomat kaptam gyulladás miatt. Tavaly februárban helyeztęk vissza. Csupán feszesįteni a bőröm ,rősįteni szeretném lábizmaimat.Használhatom a gėpet?Köszönöm a válaszát.

  3. Dr. Zátrok Zsolt | 2019-03-05 at 00:28 |

    A törés gyógyulása után. Ha a törés még nem gyógyult, nem csontosodott össze teljesen, akkor a vibráció (és egyéb fizikai aktivitás) akadályozza a gyógyulást.

  4. Tisztelt Doktor Úr!
    2019.jan.10-én bokatörésem volt. Gyógytornára járok. Mikor lehet elkezdeni a vibrációs tréner edzéseket és milyen rendszerességgel?

  5. Dr. Zátrok Zsolt | 2019-02-09 at 00:49 |

    A teljes sebgyógyulás után igen (90-100nap a műtét után). De a tréningeket csak fokozatosan vezesse be! Azaz kezdjen csak néhány (8-10) perccel. aztán 2-3 naponta emelje az edzésidőt 1 perccel. A fokozatos terhelésre fokozatos erősödés várható. A vibráció kifejezetten hasznos a medencefenéki izomzat tartóereje szempontjából. De ne kapkodja el a kezdést! És az edzésmennyiséget se adagolja túl induláskor! Ne legyen türelmetlen sem, hiszen nem lehet 1-2 nap alatt helyrehozni azt, ami évek alatt alakult ki. FONTOS: a megfelelően adagolt és rendszeresen végzett testmozgás néhány hét alatt teljesen biztosan javít az egészségen, az állapoton.

  6. Klári | 2019-02-08 at 21:53 |

    Tisztelt Doktor Úr!Én cystocele műtét elött állok.Kérdésem az lenne,hogy használhatom-e majd a gépemet ismét?/Hálóbeültetésem lesz/Köszönöm válaszát.

  7. Dr. Zátrok Zsolt | 2019-01-28 at 03:22 |

    Nyugodtan használhatja naponta 2x is.
    Az edzésidőt ne egyszerre emelje! Minden második napon növelje 1 perccel az edzésidőt. Így 20 nap múlva már 20 perc lesz az edzés.
    Ha a 20 percet is jól bírja, és jó erőben érzi magát, akkor még emelhet rajta további 5 percet, de a vibrációs tréningből nem kell 25-30 percnél egyszerre.
    A 70 éves életkor nem akadálya a sportnak. Van 75 feletti barátom, aki napi rendszerességgel kerékpározik 40-50 kilométert.
    De induláskor -és különösen ha túlsúly van- fontos a fokozatosság!

  8. Nordick | 2019-01-28 at 01:35 |

    Bocsánat 172 cm.vagyok.

  9. Nordick | 2019-01-28 at 01:34 |

    Tisztelt Doktor Úr!
    Napjában hányszor lehet ráállni a vibrációs trénerre? Nekem megvan 3 és fél hónapja , mostmár elértem a 10 perces időtartamot és reggel 10′ és este 10′-et használom. Könnyednek érzem magam, elmúlt a térdfájásom és fogyni is szeretnék. 70 éves vagyok , 72 cm és 116 kg.

Hozzászólás írása

E-mail cím (nem publikus)


*