Vibrációs tréning alkalmazása – kérdések és válaszok

Tudod-e, hogy kinek és miért jó a vibrációs tréning? Megannyi hit és tévhit kering a vibrációs trénerekkel kapcsolatban. Nézzük át azokat a kérdéseket, melyekkel érdemes tisztában lenned, ha meg szeretnéd tapasztalni a vibráció áldásos hatását. 

Az Élethosszig Egészségesen magazin szerkesztőjeként rendkívül fontosnak tartom, hogy a vibrációs technológiával kapcsolatosan ne legyen bizonytalanság.

Érdekesnek tartom megemlíteni, hogy az egyes fórumokon zömében dicsérő szavakat kap a vibrotréning, azaz a hozzászólók nagy része maximálisan elégedett az eszközzel.

Ennyi bevezető után következzenek hát a leggyakoribb kérdések és válaszok!

Biztos, hogy fogok fogyni, ha ráállok a vibrációs trénerre?

Ha csak ráállsz, akkor valószínűleg egy dekagrammot sem fogsz tudni leadni. A fogyáshoz gyakorlatokat is kell, hogy végezz.

MM - mainpage

vibrációs platform gyakorlatok

A vibrációs tréner hatékonyan segíti a fogyást és az áhított alak elérését, de mindehhez türelem, és rengeteg akaraterő szükségeltetik. A hónapok, évek alatt felszedett kilóktól nem lehet egyik napról a másikra megszabadulni.

Amennyiben a szervezet hosszabb időn keresztül több kalóriát éget el, mint amennyihez hozzá tud jutni, a létrejövő kalóriadeficit miatt az elraktározott zsírból nyer energiát. Igen ám, de az intelligens emberi szervezetet nem lehet ám csak úgy becsapni.

Szervezetünk igazi kaméleon módjára képes az új helyzetekhez alkalmazkodni. Jelen esetben az azonos életmód melletti csökkentett kalóriabevitelt vészhelyzetként éli meg, és beindítja azt az anyagcserelassító, izomleépítő folyamatot, amivel tartalékon tudja magát tartani. Nem túl kecsegtető, igaz?

A csodafogyókúrák varázsa egyébként is csak pár napig tart, és azonnal elillan, ha a fogyni vágyó hűségesen visszatér korábbi életviteléhez és étrendjéhez. Sőt, mivel a csökkentett kalóriatartalmú étrend hatására az izomzat lecsökken, a normál étkezésre visszatérve a bevitt kalóriamennyiség már túl sok(k) lesz, így raktározni kezdi a szervezet, mégpedig zsír formájában.

A vibrációs tréning az izmok működésének azon sajátosságát aknázza ki, hogy a fokozott izomműködés mellett esély van a fogyásra. Azaz, a megszokott kalóriabevitel mellett is növeli a kalóriafelhasználást.

Nem érdemes tehát állandó fogyókúrákkal sanyargatni a szervezetet, és a jojóeffektus mocsarába taszítani.

Jó hír: az izmok rendszeres dolgoztatása látszani fog az alakodon. Az edzés még a viscerális (hasüregi) zsír bontását is elősegíti.

Érdemes megfogadni: ne törekedj heti 0,5-1 kg-nál nagyobb mértékű fogyásra, mivel ezen túl már nem csak a zsír ég, hanem az izom is, ami egyáltalán nem egészséges.

Ez az igazság: a vibrációs tréning önmagát tekintve nem csodaszer, de az étkezés erejével párosítva nagyszerű eredmények érhetők el vele.

Keveslem a 10 percet, növelhetem az edzés időtartamát?

Amennyiben kezdő sportoló vagy, nagy túlsúllyal rendelkezel, vagy műtétek utáni rehabilitáció céljából használnád a gépet, akkor legyél türelmes, és csak fokozatosan növeld az időtartamot.

Hogy miért? Azért, mert a vibrációs tréning magasabb intenzitású, mint az azonos idejű hagyományos edzés. Erre mondják, hogy rövidebb idő elegendő a vibrációs edzésből (bár a rövidebb idő alatt nem fogsz annyi kalóriát égetni, mintha ténylegesen edzőteremben edzenél). Ha induláskor túlerőlteted magadat, az könnyen kedved szegheti a további edzésektől.

Azonban ha már 1-2 hete edzel, kipróbálhatsz hosszabb vibrációs tréninget is, mely során egy-egy területre több időt és energiát szánsz.

Érdemes megfogadni: ha valamilyen ok folytán szív-, és tüdőkímélő testmozgás javasolt a számodra, a vibrációs tréninget szeretni fogod.

Hányszor kell edzésre mennem ahhoz, hogy látszódjon is rajtam?

Ez teljesen egyénfüggő, hiszen egyénenként más a foglalkozásunk, más menüt ebédelünk, stb. Általánosságban elmondható, hogy nagyjából 15-20 alkalom után válik láthatóvá a test változása, a has-comb-fenék fogyása, izmosodása. Mindezt centikben és kilókban is fogod tudni mérni.

Az elégetett kalóriák számát természetesen meghatározza a gyakorlatok típusa, intenzitása, az edzés és a pihenőidő hossza.

A leggyorsabb változás akkor érhető el, ha az edzések mellett odafigyelsz a a napi bevitt kalóriamennyiség optimális összetételére (fehérje-szénhidrát-zsír).

Tipp: ha fogyni szeretnél, heti 3-4 alkalommal járj edzésre, ha pedig csak meg szeretnéd őrizni az alakod, elegendő heti 2-3 edzés.

Jó hír: ha elég intenzíven edzel, nemcsak az izmaid lesznek szép formásak, hanem a bőröd is feszesebb és tónusosabb lesz.

Ez az igazság: olyan, hogy helyi zsírégetés, nem létezik. Hiába szeretnénk csak a hasunkról fogyni, az egész testünkről fogunk, és általában azokról a kényes helyekről legutoljára, ahová legelőször rakódik a fölösleg.

Epekövem van, alkalmazható a vibrációs tréning?

Sajnos nem, és a következő megbetegedések esetében sem: friss törés, hólyagkő, epilepszia, protézisek, frissen beültetett fém implantátumok esetén, magas vérnyomás, daganatos megbetegedés, vesekő, trombózis, gyulladás esetén, valamint szívritmuszavar, pánikbetegség, cukorbetegség, ízületi gyulladás, szívbillentyűhiba esetén.

Fog fájni tőle a hátam?

Mivel a vibráció harmonikus, azaz kiszámítható, nem fog hátfájást okozni. Ez a vibráció nem hasonlítható össze például a kamionsofőrök által elszenvedett úgynevezett foglalkozási rezgéssel.

Retinaleválást és halláskárosodást okoz

Te valóban elhiszed ezt? Ahogy már említettem, a vibráció teljesen harmonikus, és nem teszi tönkre a testedet.

Gerincsérvem van, használhatom a gépet?

Természetesen, azonban beszéld meg orvosoddal, edződdel, melyek azok a gyakorlatok, mozdulatok amelyek ellenjavallottak a számodra.

Úgy hallottam, károsítja a kötőszöveteimet és a csontjaimat. Igaz ez?

A vibrációs trénerek hatása tudományosan alátámasztott. Olyan orvostechnikai berendezésekről beszélünk, melyek nemhogy károsítanák a csontszövetet, és a kötőszövetet, inkább növelik a csontsűrűséget, és segítik a kötőszöveti stimulációt.

Terhesség után mikor kezdhetem el a használatát?

Csakúgy, mint más edzés esetében, szülés után hat héttel állhatsz fel a vibrációs trénerre.

Idős vagyok én már ehhez!

Tanulmányok eredményei alapján kijelenthető, hogy a vibrációs tréning idősebb életkorban is fokozza az erőnövekedést, valamint javítja az egyensúlyi érzetet és a stabilitást. Maximálisan biztonságos és hatékony edzésmódszer az idősebb korosztály számára is.

A gépen lévő kapaszkodók segítségével biztosítható a stabil testtartás, és a gépre való fellépés is csupán egyetlen lépcsőfoknyi mozdulatot jelent. Elesni edzés közben szinte lehetetlen, ráadásul fantasztikusan kezelhető vele a csontritkulás és az ízületi gyulladás is. Súlyos panaszok esetén kerülni kell az intenzív gyakorlatokat.

Edzhetek-e este?

Igen, de készülj fel rá, hogy fel fogsz pörögni tőle, és nem biztos, hogy el fogsz tudni hamar aludni.

Edzhetek-e menstruáció alatt?

Az első pár napban ajánlott az edzésmentesség, mivel a vibráció fokozza a vérbőséget. Azonban ennek ellenére próbáld ki bátran, hiszen jó néhány nő görcsös panaszait szüntette már meg a vibrációs tréneren végzett kíméletes edzésmunka.

A vibrációs trénerrel végzett masszázsgyakorlatoknak van bármilyen értelme?

Igen, hiszen ezek a gyakorlatok fokozzák a vérkeringést, a nyirokáramlást, és megerősíti a kollagéneket. Mindennek köszönhetően könnyebben megszabadulhatsz a salakanyagoktól, és a narancsbőrtől.

Rehabilitációs központok, élsportolók használják eredményesen és örömmel. A vibráció erejét kiaknázó edzés jó hatással van az egész szervezetre, nyugtat, lazít, felfrissít, csökkenti a fájdalmat, serkenti a vérkeringést, és erősíti az izmokat.

Remek kiegészítő edzés lehet, és hozzájárul a vágyott testalkat eléréséhez.

Próbáld ki Te is! Kellemes edzést!  Olvasd el a vibrációs trénerel kapcsolatos többi írásomat is!

 

CÍMKÉK
MEGOSZTOM

HOZZÁSZÓLÁSOK

Wordpress (19)
  • comment-avatar
    Dr. Zátrok Zsolt 2 hónap

    Egy évekkel ezelőtti műtét nem befolyásolja a vibrációs tréner használatát. Fokozatosan kezdjen bele az edzésbe!

  • comment-avatar
    BEmese 2 hónap

    Tisztelt Doktor Úr!
    2016-ban műtöttek melldaganattal, azóta jól vagyok, hormonkezelést kapok. Ajánlott sázmomra a vibréciós tréner?
    Köszönöm Emese

  • comment-avatar
    Dr. Zátrok Zsolt 4 hónap

    Olyan készüléket keressen, amelyben vertikális és horizontális irányú vibráció is van. Továbbá merev kapaszkodókkal is rendelkezik. Enélkül a gyakorlatok kivitelezése nem lehetséges. OLyantól óvakodjon, ami csak egy lap, amire “csak úgy” rá kell állni és nincs ilyen kapaszkodó.

  • comment-avatar
    Gina 4 hónap

    Tisztelt Doktor úr
    Szív és cukorbeteg vagyok komoly térdízületekkel és pici túlsúllyal, ezért mozgásban korlátozott vagyok, kiszeretném próbálni a vibrációs tréninget de nem tudom melyik felelne meg nekem, ha lenne kedves pár típust megemlíteni amit megvehet az nagy segítség lenne számomra az egészségem miatt válaszát előre is köszönöm